Dlaczego wszystko wydaje nam się oczywiste?

Nie wiem, czy pytanie jest trafnie zadane, ale kiedy zatrzymuję się w przeszłości i przeżywam teraźniejszość, myślę, że przyszłość też powinna być oczywista.
Oczywista, czyli jaka..?

Oczywistym jest, że po wtorku następuje środa, jak po nocy dzień. Oczywistym jest, że w drodze życia realizujemy nasze cele – kształcimy się, zakładamy rodzinę, wychowujemy dzieci, po drodze robimy karierę, jedziemy raz w roku na urlop, w lepszym wypadku- dwa. Przytulny dom, dobry samochód i zdrowie, grono zaufanych przyjaciół to szczęście, które nas wypełnia. Model życia człowieka średniej klasy społecznej. Ten znam. Tego z "wyższej" i „ niższej" półki nie doświadczyłam. I nie oceniam tu żadnego, który jest lepszy, który gorszy. Nie to jest celem mojego przemyślenia. Zadając sobie prosto sformułowane pytanie skupiam się na jednym- dla mnie, być może dla innych, to co mam, to co osiągnęłam jest normą i powinno na tym poziomie zostać, nie wykluczając tendencji „ na więcej". Od tygodnia mam ból lędźwiowy, który skutecznie utrudnia mi życie. I to nie było oczywiste. Nie przewidziałam w planie dnia i tygodnia bólu, który gasi moje dobre samopoczucie. I dlatego właśnie pomyślałam, że to co wcześniej było oczywiste, jest iluzją. Tuż przed snem nie zastanawiamy się, czy kolejnego ranka będziemy mogli bez niczyjej pomocy wstać. Wyrzucając przeterminowane produkty spożywcze nie zastanawiamy się, jakim one są darem w czasie klęski ekologicznej lub głodowej. Kiedy się sprawnie poruszamy, nie mamy empatii dla cierpiących. W tym całym trybie dnia brakuje mi refleksji, czy wszystko co posiadamy, jest normą do której przywykliśmy, czymś, co sobie wypracowaliśmy, czy darem, który z przyczyn niezależnych od nas może któregoś dnia jak bańka mydlana stać się przeszłością.

Spytam dziś Ciebie, czy postrzegasz Siebie i swoje życie jako wyjątkowy dar?

Zdjęcie tła stworzone przez freepika - de.freepik.com

Każdego ranka dziękuję z wdzięcznością za nadchodzący dzień. Anna

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czy żyjesz z pasją?

Jak ćwiczysz swoją uważność?

Jaka jest Twoja miłość?